Förlängning av helgen kan man säga

Inatt kunde jag inte somna... Låg och vände och vred på mig. Grabben som också låg i min säng gjorde inte det hela lättare för mig heller genom att sparka och röra på sig hela tiden. Jag tror jag flyttade tillbaka honom till sin säng tre gånger. Några gånger vaknade han och hade växtvärk, så jag förstår att han inte kunde ligga still.
Vid tre tiden gick jag upp för att ta en smörgås då jag tänkte att jag kanske lättare somnar om jag har nåt i magen.
När jag sitter där i köket hör jag hur grabben viskar; -Vem är det som äter nåt? Jag är också sugen på nåt.
Så han kom upp och höll mig sällskap över en nattmacka. Det var mysigt!
Men jag fick ändå lite panik över att han kanske inte somnar om nu... Det har hänt förut.
Jag fick mest panik över hur trött jag skulle vara idag oavsett om han somnade om eller inte.
Vi somnade vid fyratiden.

Klockan ringde 6.30, jag snoozade... Trodde jag.
Klockan 9 vaknade vi alla tre och hade försovit oss. Vi hade inget annat att passa förutom grabbens dagis, så vi bestämde oss för att vara hemma istället för att stressa iväg.
så idag har vi haft en lugn tråkdag, fast lite rolig emellanåt.
Vi byggde en koja, pusslade och lyssnade på musik och dansade (Lillans favoritsyssla är att lyssna på musik och dansa).
Man kan muta henne ifrån vad som helst genom att fråga om hon vill följa med till vardagsrummet och lyssna på musik.
Det är superbra för när jag ska diska så vill hon alltid bli buren och då kan jag ju inte diska. Då brukar min mellanbror lura med henne och dansa :).

Nu är barnen hos sin pappa ett par timmar. Varannan vecka är de hos honom några timmar på kvällen och varannan vecka är lillan hos honom några timmar på förmiddagen. Och sen är de där varannan helg.
Jag tycker att det funkar jättebra så, även om vägen till ett bra "schema" var lång och trasslig. Men nu så flyter det på oklanderligt.

Nu är det dags att hämta de små kottarna :)


Bild tagen för ett år sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0