Måndag och mina älsklingar är hemma!

Nu är helgen slut och mina pluttar är hemma! Lillan kom hem igårkväll, och grabben hämtade jag på dagis idag. Det var första dagis dagen för honom efter ett långt jullov. Han hade längtat efter sina kompisar och var nöjd med dagen.
Lillan var hos sin pappa några timmar på förmiddagen, så jag fördrev de timmarna snarkandes i sängen. Tyvärr så älskar jag att sova. Jag är som besatt av att sova (bara när barnen inte är hemma såklart).

Min bil gick lite sönder för ca. 2 veckor sedan, så jag har varit utan bil väääldigt länge nu känns det som.
Jag har nog gjort mig mer beroende av bilen än vad jag behövt. Det kände jag idag när jag var "tvungen" att gå och hämta grabben på dagis. Det är ju jättenära, men ändå brukar jag ta bilen dit när jag lämnar och hämtar. Men idag kände jag att jag borde nog gå oftare. Det var både skönt och tog inte så mycket längre tid.
Det tog ungefär 10 minuter dit och 45 minuter hem. Grabben stannade och plockade upp isklumpar titt som tätt, höll i vagnen och drog omedvetet emot så det blev jättetrögt att köra den. Sen blev han så trött i benen så vi gick som sniglar en tredjedel av vägen.

Fast idag hade tydligen min mellanbror och hans kompis börjat fixa med bilen (de ska veta att jag är tacksam!), sen måste jag besiktiga den. Hoppas skrutten går igenom bara. Jag överlåter bilens hälsa till mina syskon och litar på de när de säger att jag kan besiktiga den.

                                                                      

                                                                                                                                


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0