Övernattningen

Jag fick inget samtal om att hämta lillan inatt. Jag hade nog förväntat mig att jag skulle behöva göra det. Jag vaknade kl. 9.30 imorse och då ringde jag till barnens pappa för att höra hur det gått. Hon hade vaknat ett par gånger och behövt bli vaggad i famnen till sömns. Men som han beskrev så lät det bara som en typisk lillan natt. Så det känns ju bra att det här kommer funka. Igår eftermiddag fick jag ett sms från min kusin som undrade om jag ville komma med och ta en öl på lokala pizzerian. Det e väl inte riktigt min grej, men eftersom jag var helt barnledig så tänkte jag att det kan ju vara lite kul. Det var tydligen nån reuniongrej för alla som nånsin varit där, så det var ju en del folk där (fast långt ifrån alla förmodligen). Jag och min mellanbror gick dit vid nio och gick hem vid tolv. Det blev väldigt lungt med drickat eftersom jag hade "jour" ifall det inte skulle funka hela natten med lillan. Det var iallafall kul att sitta och titta på halvgalna och fulla människor. Jag kände inte igen många där. Konstigt när man ändå bor i ett sånt litet samhälle. Fast å andra sidan är jag ju inte ute och ränner så mycket. Några träffade jag som jag var kompis med innan jag flyttade här ifrån när jag var 15. Men annars satt jag bara och studerade folks fulla beteende :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0