Så jävla arg och ledsen

Äntligen blev mitt och lillgrabbens biobesök av! Idag åkte vi till Heron och kollade på Sammys äventyr.
Det var en fin film. Så söta sköldpaddor.
Efteråt åt vi god mat på O´learys med barnens pappa och lillan.
Det känns alltid skönt att kunna göra något speciellt med grabben själv utan lillan. Han behöver lite egentid med sina föräldrar och göra lite saker för "stora barn".
Tyvärr känner jag själv att det blir lite för mycket "det går inte nu för lillan ska dittan eller dattan". Jag vet att det helt och hållet bara är mitt eget fel att det blir så, men just för tillfället känner jag mig så oförmögen att ha många bollar i luften och orkar knappt göra det jag måste.
Jag skulle så gärna vilja få tillbaka lite styrka och livsglädje som har hållit sig borta allt för länge nu...
Men när jag gör något roligt med mina barn och ser att de får glädje av det, ja då får jag också glädje utav det. Men som sagt orken måste ju finnas där så det är mest som en ond jäkla cirkel som är svår att ta sig ur.

Senare på dagen när vi hade varit hemma ett par timmar så satte vi oss och åt korv med bröd och hade lite myskväll med lördagsgodis och film.
Efter ett tag börjar jag känna brandrökslukt och försöker lokalisera så att det inte kommer från våran lägenhet, vilket det inte gjorde. Luktade som mest vid ytterdörren.
Jag märkte snabbt hur "skadad" jag blivit från tidigare brandhändelser i detta hus. Jag vågade inte öppna dörren utan ringer till barnens pappa och säger åt honom att komma hit och kolla var det kommer ifrån.
Själv satte jag mig och barnen i soffan och stängde vardagsrumsdörren. Helt plötsligt sitter jag och skakar och fryser som en tok.
Grabben var helt uppe i filmen och märkte inte vad som pågick (som tur är eftersom han också är väldigt brandrädd efter tidigare händelser). Och lillan bara lallade runt :).
Barnens pappa kom hit efter några minuter och ringer på hos grannarna för att kolla. Jag ringer under tiden 112 och de är här på ca. 5-10 minuter.
Det visade sig vara från våran djävulsgranne. Han som har jävlats med oss ända sen vi flyttade hit för nästan 3 år sen, för Er som inte vet. Han bankar i tid och otid. Väcker oss på nätterna med fruktansvärda bankningar. Skriker genom fönstret att vi ska sluta med det vi håller på med. Vad vi håller på med har jag ingen aning om. När man någongång har ringt till honom för att be honom sluta banka så har han tillochmed mordhotats. Han är djävulen själv, men en feg sån för plingar man på för att be honom sluta så öppnar han aldrig. Usch och fy för såna människor.
Jaja, som sagt. Brandröken kom från hans lägenhet. Vad som hade hänt vet jag inte, men jag är väldigt nyfiken på att få veta det.
Idag började han banka så fort vi kom innanför dörren efter att vi hade varit på Heron. Efter en halvtimma ca. gör jag ett försök att ringa honom varpå jag får hot om att han ska skära halsen av mig och sånt... Jag tar honom med en nypa salt.

Det verkar inte finnas nåt att göra åt denna hemska granne... Mejlen som jag skickat till akelius är MÅNGA men inte ett skit gör de.
De säger att de varnar honom och när jag efter många så kallade varningar frågar hur många varningar som krävs får jag till svar att jag måste ha bevis?! Hur skaffar man bevis på att nån bankar dagarna i ända?
Senast jag hade kontakt med Akelius så var jag så trött på detta och bad om att få byta lägenhet eftersom de inte gjorde något åt honom. Den gången fick jag till svar att det vore väl tråkigt att flytta nu när vi hade fått en sån fin tvättstuga. De skulle återkomma om lägenhetsbyte. Har inte hört nåt än, det har gått ett par månader. SUCK!
Och så nu en jävla brand som skrämmer livet ur mig! Även om det inte var riktat mot mig så blir jag så jävla arg och faktiskt rädd.
Nu i skrivandes stund kom han hem från sjukhuset (eftersom han satt inne i röken). Få se vad han hittar på härnäst... 


Kommentarer
Postat av: bryndis

jag tar tag i detta i nu! med oskar,går inte

2011-01-29 @ 23:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0