Seg helg med lite komik

Jaha, då var det söndag. Helgen har varit superseg!
Jag har inte haft lust eller ork till att göra nånting. Jag är så trött så jag undrar om jag håller på att dra på mig nån sjukdom... Eller så är jag bara trött. Det är tråkigt att känna att varken kropp eller sinne orkar nånting och så får jag så dåligt samvete gentemot barnen. Men de har lekt på som bara den så med de är det nog ingen fara.
De får helt enkelt dras med en tråkig mamma emellanåt.

Jag har en liten rolig anekdot ifrån helgen iallafall!
Min mellanbror som förövrigt bor här för tillfället stod och stekte grytbitar igår och min grabb kommer in och frågar; -Vad steker du?
-Kött, svarar bror.
-Vaddå för kött? Köttbullar eller?
-Nej.
-Köttfärs?
-Nej det är köttbitar, nötkött.
-Hmm NÖTKÖTT?
-Från ko, säger bror.
Grabben springer iväg och ropar på mig. Mamma, mamma! Vet du vad han ska laga för mat?
-Nej svarar jag.
KONÖTTER!
Sen undrade han nog varför vi asgarvade...

Imorgon bär det av till dagis för grabben och jag och lillan ska gå och handla lite förnödenheter.
Hoppas veckan bjuder på mer energi och positiva känslor för min del. Det behöver jag!
Nu blir det lite slapp i soffan sen sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0