Pizza och vurpa

I morse när vi satt och åt frukost frågade jag grabben vad han önskade till kvällsmat. Tacos ville han ha och det var det svaret jag hoppades på. Efter en stund frågade han om man inte kunde laga både tacos och pizza, fast det förstod han själv att vi inte kunde så han valde tillslut pizza.
Han ville lära mig hur man gör hawaii.
Så när jag hade lämnat honom på dagis åkte (ja just det min bil är fixad! Tack brorsan!) jag och lillan och handlade varor till pizzan.
Sen åkte vi hem och busade en stund, sen vilade vi. En av de bästa stunderna på dagen då jag gillar att sova tyvärr. Vi sov i två timmar.
Jag får ofta dåligt samvete för att jag sover och inte gör som de flesta verkar göra när deras barn sover. Typ städar, tvättar eller gör nån allmän nytta.
Idag kom jag på ett litet löjligt försvar för min del. Jag tänkte att det är ju många som tränar för dels hälsan och dels sitt utseende, vilket inte jag gör. Men däremot så sover jag för både min hälsas och mitt utseendes skull. Jag blir piggare och gladare (oftast). Och sen tycker jag att jag ser lite mindre sliten och trött ut när jag har sovit bra. Alltså lite lite mer åt det vackrare hållet. Så där är mitt försvar för de som nångång tänkte gnälla på att jag sover istället för att göra nytta... Det är helt enkelt träning a la mig!

Jag gjorde världens skummaste vurpa på isen idag. Om nån sett mig skulle de nog tro att jag var breakdansare...
Grabben vek sig av skratt, vilket var lite elakt men jag förstod honom för det måste sett kul ut.
Jag stog på en liten isfläck och skulle öppna grabbens bildörr då båda mina fötter plötsligt gled bakåt väldigt snabbt och jag ner på mage och sen vidare på huvudet nästan sen platt ner på mage igen. Nån slags sälmove eller så. Svårt att beskriva.

Pizzan blev väldigt lyckad. Mästerkocken (grabben) försäkrade mig om att kockar provsmakar alla ingredienser.
Och det var vad han gjorde. Resten fick jag göra. :)

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Jadis

Han är en smart jävel din lille grabb ;-)

Har ni funderat på att göra tacopizza nån gång då??

Kom på den när jag läste.. :-)

Som en kebabpizza, fast med köttfärsen ist, och när den är gräddad så smular ni på tacochips och alla grönsaker och såser. Smart va, då slipper han ju välja!! :-)

2011-01-20 @ 23:25:12
URL: http://jadanochjag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0