Nu är jag här igen

Nu var det längesen jag bloggade sist. Ganska mycket har hänt den senaste tiden...
Eller kanske inte, men för mitt stillsamma liv så är det ganska mycket.

Lillan började på dagis för två veckor sedan. Allt har gått bra hittills. Hon skolades in med en tredagarsmetod, vilket innebar att jag och lillan var på dagiset mella 9 och 13 i tre dagar. Föräldern skulle vara med i verksamheten hela tiden och sköta om sitt barn som vanligt. Jag var tillochmed med och åt lunch med henne.
Efter de tre dagarna var det helg och sen på måndagen skulle man lämna henne som vanligt och gå därifrån.
Natten till måndagen så blev jag magsjuk, så barnens pappa fick lämna henne på måndagen.
Hon hade blivit ledsen vid lämningen, men resten av dagen hade gått bra. Tisdag, onsdag och torsdag hade också gått bra. Fredag fick hon vara ledig så att det inte skulle bli för mastigt första veckan.
Veckan som kommer blir full vecka för båda barnen eftersom jag börjar jobba på måndag.

Jag är väldigt nöjd med tredagarsmetoden, och om jag ska jämföra den med två veckors inskolningen som vi gjorde med grabben när han skulle börja dagis så tyckte jag lillans inskolning gick bättre.
Det mest positiva var att jag som förälder också blev trygg med miljön och fick se hur fröknarna arbetade.
Framför allt att jag såg att de hade full koll på det något "kaotiska" läget som ganska uppenbart innfinner sig om det är ca.15 småttingar på samma ställe...

 



Min bil har varit på besiktning och totalunderkändes... Massor att fixa och jag insåg helt plötsligt hur fattig och ohändig jag är! Kommer ju aldrig kunna fixa till den. Om några veckor är det körförbud på den.
Jag funderade lite på att kolla möjligheter till att ta ett lån till en ny bil, men redan i tanken förstår jag att det inte finns i denna värld att jag skulle få ett lån med min låga inkomst.
Ähh... Jag ska försöka ta dagarna som de kommer och spara min dunderångest till den dagen det blir körförbud.
Jag hade planerat att vinna på lotto, MEN SÅ GLÖMDE JAG ATT SPELA IDAG!!! Till på onsdag ska jag inte glömma det.

Den här helgen är barnen med sin pappa för att hälsa på deras farmor och farfar i Lilla Edet.
Och jag har passat på att städa ganska grundligt plus att jag har röjt på min privata soptipp... Balkongen. Förra våren när jag köpte nytt köksbord och stolar, så tyckte jag tydligen att det var en bra ide att slänga ut kartongerna på balkongen. Tanken var nog då att jag skulle gå ner med de till återvinningen. Men det drog ut på tiden och en och annan extra kartong åkte ut dit också.
Rätt vad det var så hade getingarna byggt bo i kartongerna och då hade jag ingen lust att förflytta de förrän kanske på vintern när de hade dött.
Under vintern tillkom det ett par till kartonger och idag slutede det med att jag hade fått ihop sex sopsäckar med skräp därifrån.
Det var en hel del kan man säga... Nu ser jag fram emot en vår och sommar där man faktiskt kan få plats på balkongen.

 
Obligatoriskt att mumsa på visparna efter bakning."Glassarna" som grabben säger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0